Pure frustratie was de motivatie voor Boris Veldhuijzen van Zanten om een
maildienst te ontwikkelen die mensen met een overvolle inbox moet helpen om
het leven dragelijker te maken.

De internetondernemer, die ook de Engelse nieuwssite The Next Web initieerde
en erin investeerde, krijgt tussen de vijftig en honderd mails per dag. “Als
je mail beantwoordt, komt er steevast weer een mail terug. Als ik een
investeringsvoorstel afwijs, willen veel mensen hun plan nog eens nader
toelichten. Waarop ik dan weer moet antwoorden dat dat niet hoeft. Daar
wilde ik vanaf”, vertelde hij aan Emerce.

Mailbox is een to do-lijst

“Ik zie een mailbox als een to do-lijst, er zijn wel filters die mail
enigszins sorteren, en ik wil best geloven dat er ooit mailprogramma’s komen
die de relevantie van de inhoud kunnen beoordelen, maar zover zijn we nog
niet. En een secretaresse je mail laten verzorgen, is weer het andere
uiterste”, aldus Veldhuijzen van Zanten.

Aantal ongelezen mails

Hij beraadde zich op een oplossing en werkte die uit in zijn over enkele
maanden te lanceren maildienst Inbox Pro. Zelf gebruikt hij de dienst al.

Het idee is dat wanneer iemand aan een gebruiker van Inbox Pro een e-mail
stuurt, deze direct een melding krijgt met daarin hoeveel ongelezen mails de
ontvanger nog te beantwoorden heeft. De verzender krijgt dan ook nog de
mogelijkheid om de verstuurde e-mail aan te passen.

Kortere mails

Het sturen van korte mails wordt aangemoedigd door Inbox Pro, doordat de
verzender een melding krijgt dat deze voorrang krijgen. Veldhuijzen van
Zanten heeft zijn Inbox Pro zo ingesteld, dat hij korte e-mails binnen tien
uur zegt te beantwoorden.

Langere mails hebben een wachttijd van vier dagen en als er nog langere mails
verstuurd worden, krijgen deze een wachttijd van zes dagen mee. De verzender
filtert dus als het ware. Inbox Pro gaat waarschijnlijk tien euro per maand
kosten.

Lees meer technieuws op Hyped.nl.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl